Komunikat w sprawie segregacji śmieci na pułtuskich cmentarzach
Zarządcy cmentarzy (I-ego i II-ego): Parafia św. Mateusza w Pułtusku oraz Parafia pw. św. Stanisława Kostki, Urząd Miejski w Pułtusku i Pułtuskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o. o. informują, że od 1 marca 2021 r. wdrażają segregację odpadów na cmentarzach parafialnych.
Segregacja odpadów na cmentarzu polegać będzie na wyodrębnieniu odpadów:
- biodegradowalnych (gałęzie, trawa, liście, kwiaty bez doniczek, naturalne wieńce) - pojemnik koloru brązowego,
- papieru (papier, karton, tektura) – pojemnik koloru niebieskiego,
- tworzyw sztucznych oraz metali (folie opakowaniowe, plastikowe oraz metalowe elementy zniczy, elementy wieńców z tworzyw sztucznych, plastikowe doniczki bez ziemi) - pojemnik koloru żółtego,
- szkła (znicze szklane bez parafiny oraz plastikowych elementów, słoiki, wazony szklane, butelki) - pojemnik koloru zielonego,
- zmieszanych odpadów cmentarnych pozostałych po segregacji (piasek, ziemia, znicze i wkłady z parafiną, wieńce trwale złączone z tworzywami oraz metalem) – kontener koloru czarnego.
W celu ułatwienia prawidłowej segregacji, przy kontenerach na odpady zostaną umieszczone tablice informacyjne oraz w odpowiedni sposób oznaczone pojemniki. Prosimy o prawidłową segregację odpadów i wrzucanie ich do właściwych pojemników. /verte!/
Posegregowane odpady stają się wartościowymi surowcami, a znaczną ich część można przetworzyć albo ponownie wykorzystać co wpływa na racjonalną gospodarkę odpadami. Dzięki temu wspólnie dbamy o środowisko i obniżamy koszty wywozu odpadów.
Jednocześnie informujemy, że do kontenerów nie można wrzucać gruzu i odpadów powstałych z budowy nagrobków stanowiących odpady budowlane. Odpady te powinny być zagospodarowane przez wykonawcę w/w robót we własnym zakresie.
Ponadto informujemy, że w celu zapewnienia utrzymania czystości i porządku na cmentarzach, teren ich zostanie objęty monitoringiem.